Élet a small talkon túl: mennyire ismered az alkalmazottaid valódi igényeit?

Mit értünk motiváció alatt? A motiváció megfogalmazásának első szabálya, hogy nincs rá szabály. Lehet anyagi juttatás, mint egy emelés, egy teljesítményalapú bónusz, extra fizetett szabik, de lehet olyan is, amit nem feltétlenül lehet pénzben mérni: extra bizalom, felelősség, egy “hely az asztalnál”. A lényeg viszont ugyanaz: ez minden munkavállalónál különbözik.

"Yellow Fellows" comic book caption, with worker dinosaurs drawn underneath.

Miért fontos, hogy ismerjük az alkalmazottakat?

Ha a vállalati célokat nézzük, akkor itt érdemes beszélnünk arról, hogy egy motivált dolgozó hűséges, kreatív, produktív, könnyen veszi az akadályokat, támogató a kollégákkal és pozitív légkört alakít ki. Míg az, aki nem érzi a megbecsülést, könnyen kelti rossz hírét egy cégnek online és offline is, nem veszi a fáradságot extra erőfeszítésekhez, kevésbé lelkesen teljesíti a feladatokat. Persze erre számaink is vannak: egy kutatás szerint a dolgozók 69%-a keményebben dolgozna, ha azt érezné, hogy elismerik a munkahelyén. Ha megkapja ezt a motivációt, az segít, hogy meglássa a munkája hatását, a nagyobb képet, így érzi, hogy valódi hozzáadott értéke van az energiabefektetéseinek és az ő jelenléte elengedhetetlen a cég a hosszú távú sikeréhez.

Képregény: ha egy vezető nem ismeri kellően a munkavállalóit, akkor az elismerés módja nagy fejtörést okozhat neki. Miért problémás ez? Nemcsak demotiváltságot eredményez, hanem az elégedetlenkedő vélemények gyorsan el is terjedhetnek, ami végső soron a vállalat hírnevét rontja.
Ha egy vezető nem ismeri kellően a munkavállalóit, akkor az elismerés módja nagy fejtörést okozhat neki. Miért problémás ez? Nemcsak demotiváltságot eredményez, hanem az elégedetlenkedő vélemények gyorsan el is terjedhetnek, ami végső soron a vállalat hírnevét rontja.

Hogy segítünk mi?

Sokszor nehéz meglátni a rendszeren belülről, hogy a munkavállalók hogyan vélekednek a cégről, hogy lehetne nekik segíteni, motiválni őket, milyen igények merülnek fel. Egy ügynökség bevonásával objektív, felméréseken és tapasztalatokon alapuló pontos és mélyreható értékelést kaphatunk, amire aztán biztos alapként tekinthetünk ha employer branding stratégia építéséről van szó. Továbbá egy pszichológus-, kommunikációs- és employer branding szakértőkből álló csapat a munkavállalók értékítéletére alapozva komplexen mutathat rá a vállalat valódi arcára, segít kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket.