- Fontos, hogy az elbocsátás kommunikálása során maximális tisztelettel bánjunk a kollégával. Nagyon sok múlik azon, hogy egy ilyen személyes beszélgetésnél mennyire őszinte, korrekt a munkaadó, és ad-e megfelelő indoklást, konstruktív visszajelzést a munkavállalónak. Azt, hogy a volt kolléga utólag hogyan viszonyul majd a céghez, erősen befolyásolja, hogyan éli meg az elbocsátás tényét. Természetesen ez a tanács általános érvényű, a belső szervezeti kommunikáció minden területén érdemes ezt az elvet követni, hiszen a kollégák lojalitásának növelésében és a fluktuáció csökkentésében is nagy szerepe van a tiszta, őszinte beszédnek.
- Hosszabb felmondási idővel is erősíthetjük a pozitív attitűdöt a vállalat felé a volt munkavállalóban. Jelentősen csökkentheti a kolléga frusztrációit, ha elegendő ideje van új munkahely után nézni.
- Felmérések szerint azok, akik elbocsátásukat követően rövid időn belül állást találnak, lényegesen kisebb valószínűséggel keltik volt munkahelyük rossz hírét. Érdemes segítséget nyújtanunk azoknak a kollégáknak, akiknek felmondunk, akár álláskeresési tanácsadó, karrier-coach személyében, vagy szakmai, álláskereső workshop formájában. Ezzel könnyebben vészeli majd át a munkavállaló ezt a lelkileg megterhelő időszakot, és pozitív márkaképünket is megőrizzük.
- Mindezek ellenére is megtörténhet, hogy negatív komment jelenik meg cégünkről, mely rontja a munkáltatói márkaimázst. Ezekre a véleményekre viszont fontos, hogy reagáljunk! Monitorozzuk az online felületeket, és reagáljunk a kommentekre, szóljunk bele a rólunk folyó kommunikációba, hiszen ezek a felületek is fontos részei a munkáltatóról kialakult összeképnek.
Plusz egy tanács: ha a vállalat már rendelkezik erős employer branding tevékenységgel: hiteles és konzekvens belső- és külső kommunikációval, könnyebben megelőzhetőek és ellensúlyozhatóak a cégről szóló negatív tartalmak. Ha folyamatosan és jól kommunikáljuk munkáltatói márkánkat, nagyobb esély van rá, hogy többségben legyen a semleges és a pozitív vélemény rólunk az online térben, mint a negatív. Hozzunk olyan döntéseket, amik élhetőbbé teszik a munkahelyet, a törekvéseinket kommunikáljuk befelé és kifelé is, így lehet sikeres az employer branding stratégiánk, és ezáltal a munkavállalók is szívesebben osztják majd meg pozitív tapasztalatukat vállalatunkról a social media felületeken, állás vagy HR portálokon, fórumokon. A személyes beszámolók, közvetlen tapasztalatok minden hirdetésnél és PR kampánynál hitelesebben növelik cégünk jó hírnevét.