Kinek a feladata az employer branding?

2024. 06. 19.
Egyre több nagyvállalat ismeri fel, hogy milyen előnyei vannak egy alaposan kidolgozott és következetesen épített employer branding stratégiának. Sok helyen alkalmaznak már ennek érdekében specialistákat vagy megbíznak egy erre szakosodott ügynökséget. Vannak azonban olyan vállalatok, ahol az igény ugyan megjelent a munkáltatói márkaépítésre, de szakértő bevonása nélkül csak tologatják a meglévő osztályok között ennek felelősségét.

Olyan téves feltételezéseket gyűjtöttünk össze, amikből világosan látszik, miért érdemes cégünk hírnevét inkább a profikra bízni:

  1. Majd a marketing megoldja, toljuk meg a PR hirdetéseket, és minden rendben lesz…

Lehet a miénk a világ legjobb marketing csapata, akik mindent tudnak a jó márkaépítésről, ez mégsem jelenti azt, hogy az employer branding (EB) területén is otthonosan mozognának. A fogyasztói- és a munkahelyi márka bár sokban hasonlít egymásra, mégis számos egyedi jellemző és önálló funkció kapcsolódik hozzájuk. Az EB erősen kapcsolódik magához a szervezethez, így az informális csatornák jelentősége is megnő ezen a területen. Hiába hasít egy social media vagy PR kampány, ami a márkánkat népszerűsíti, ha közben a dolgozói csoportokban, fórumokon kedvezőtlen vélemények jelennek meg cégünkről.

  1. Ezt intézze a HR, költsenek többet az álláshirdetésekre, és nem lesz gond a toborzással…

Bár a HR területen valóban megvan minden tudás és fontos információ a hatékony munkáltatói márkaépítéshez, de a külső kommunikáció nem feladata ennek a részlegnek. Általában nem áll rendelkezésükre márkaépítési vagy kommunikációs tapasztalat, szaktudás. Ha pedig megpróbálják a marketing területtől egyszerűen átemelni a stratégiát, az nem fogja hozni a kívánt eredményt, hiszen a marketingnek a fogyasztók a célcsoportja, míg a HR-nek a potenciális munkavállalók. Más célok, más csatornák, másfajta kommunikáció kapcsolódik hozzájuk.

  1. Ha már nagyon nagy a gáz, majd jöhet egy menő fejvadász cég, vagy a szervezetfejlesztés…

Akár az egészségünk esetében, a munkáltatói márkánál is eredményesebb és olcsóbb a problémák megelőzése, mint kezelése. Ha kivárjuk a krízishelyzetet, és már csak akkor igyekszünk beavatkozni, amikor negatív hírekkel, elégedetlen munkavállalók online véleményével kell megküzdenünk, és menteni valahogy romba dőlt munkáltatói márkánkat, akkor nehéz dolgunk lesz. Nem csak rengeteg pénzt és energiát igényel újrapozicionálni márkánkat, de hosszú időt is vesz igénybe, míg ennek meglesz az eredménye. Még a legjobb fejvadász cég sem segíthet ezen a helyzeten, hiszen ha a szervezeti kultúránkban van a hiba, akkor hiába veszünk fel folyamatosan új embereket, a növekvő fluktuáció miatt rengeteg energiánk megy majd el az újonnan érkezők betanítására, és még ennél is több pénz a folyamatos hirdetésekre.

Fontos látnunk, hogy az employer branding komplex terület, ami egyszerre kapcsolódik a szervezethez, a belső- és külső kommunikációnkhoz, a marketinghez és a cég megítéléséhez a HR piacon. Át kell látnunk, hogyan függnek össze mindezek, és mit érzékel ebből a célcsoportunk, a potenciális munkavállalók. Mindez a szakmai tudás szükséges ahhoz, hogy munkáltatói márkánk sikeres, kampányaink pedig eredményesek legyenek.

Érdekelhetnek még...

Milyennek látja cégünket a munkavállaló?

2024. 07. 10.
Minden vállalatnak érdeke, hogy vonzó munkáltatói márkát építsen, és könnyebben érje el a potenciális munkavállalókat. Ezzel nem csak rengeteg toborzási...

Hogyan ne sérüljön munkáltatói márkád elbocsátásokkor

2024. 07. 02.
Sokat árthat a vállalat jó hírének, ha az elbocsátott munkavállalók az online térben adnak hangot a csalódottságból vagy felháborodottságból fakadó...

Újabb nemzetközi verseny shortlistjén a Follow The Yellow Communications és a FERLING

2024. 06. 27.
Ismét a legjobbak közé került a nemzetközi mezőnyben a Follow The Yellow Communications és a FERLING közös, a Tescónak készített...