Mi az a munkáltatói márkaépítés, avagy az employer branding?
A munkáltatói márkaépítés lényege, hogy tudatosan irányítsd azt a képet és hírnevet, amelyet vállalatod munkáltatóként alakít ki magáról mind befelé, mind pedig a külvilág felé. Ez az összetett kép sok különböző elemből áll össze, többek közt olyanokból, mint a vállalati kultúra, az általa képviselt értékek, a munkakörnyezet, a juttatások és összességében az általános munkavállalói élmény.
Miért fontos az EMPLOYER BRANDING, azaz A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉS?
Alacsonyabb toborzási költségek
A meggyőző munkáltatói márkával rendelkező vállalatoknál az egy alkalmazottra jutó toborzási költség akár 43%-kal csökken. Csökkented a költségeid, miközben a vállalatod hírneve egyre csak javul? Ezzel mindenki nyer!
Minőségi munkaerő
Egy jó munkáltatói márka 50%-kal növeli a minőségi jelentkezők arányát, mivel az álláskeresők 75%-a utánanéz egy cég hírnevének, véleményeknek, mielőtt jelentkezik egy pozícióra.
Munkaerő-megtartás
A dolgozók 84%-a váltana munkahelyet, amennyiben a másik cég jobb hírnévvel rendelkezik.
A pozitív munkáltatói márka hozzájárulhat a munkavállalók nagyobb elégedettségéhez és elkötelezettségéhez, ami a megtartási arány növekedéséhez vezet. Ha a munkavállalók büszkék arra, hogy a munkáltatójukhoz kötődnek, nagyobb valószínűséggel maradnak a vállalatnál.
Adatvezérelt munkáltatói márkaépítés, azaz data driven employer branding – a mi erősségünk!
Az Adatvezérelt Munkáltatói Márkaépítés a Follow The Yellow által kidolgozott stratégiai módszertan, melyek lényege, hogy pontosan megmutatja, miként látják potenciális munkavállalóid céged munkáltatói márkáját. Segítségével visszamenőleg is felkutatható egy-egy munkáltatói márkához kapcsolódó munkavállalói megítélés.
Módszertanunk nemcsak azonosítja a munkavállalói attitűdöt és kategorizálja azt, annak jellegét, stílusát figyelembe véve, de arra is képes, hogy megmutassa, miként vélekednek az adott munkáltatói márkáról, vagy akár konkrétan a cégről a leendő és a potenciális munkavállalók. Az egyes vélemények, online bejegyzések, posztok elemzésével hiteles képet kaphatunk a jelenlegi és potenciális munkavállalók által látott, érzékelt munkáltatói márka jelenlétéről.
Mit nyújt NEKED az általunk alkalmazott különleges, Adatvezérelt MUNKÁLTATÓ MÁRKAÉPÍTÉS Módszer?
Több különböző felmérést készítünk, az adatokat AI eszközök segítségével elemezzük, majd a kapott eredmények alapján megalkotjuk a FTY Employer Branding Map-et, amelyből kiindulva teljesen egyedi, személyre szabott STRATÉGIÁT dolgozunk ki vállalatod számára.
Milyen konkrét szervezetfejlesztési lépésekre van szükség a szervezeten belül a munkavállalói elégedettség fejlesztéséhez.
A szervezetfejlesztési lépéseket milyen konkrét belső kommunikációs eszközökkel és milyen konkrét üzenetekkel kommunikáljuk, hogy ne csak eljusson az az információ, amit a munkavállalóinkkal tudatni szeretnénk, de rögzüljön, be is épüljön a szervezetbe.
Milyen konkrét külső kommunikációs eszközökkel és üzenetekkel kommunikáljuk a vállalat értékeit úgy, hogy azok harmóniában legyenek a valós belső értékekkel, s vonzók legyenek a potenciális munkavállalók szemében.