Mi az az integrált marketingkommunikáció?
Az integrált marketingkommunikáció célja, hogy a marketingkommunikációs eszközök széles palettájának kombinálásával olyan stratégiát alkossunk, amelynek segítségével ügyfeleink egységes és következetes üzenetet közvetíthetnek magukról célcsoportjaik felé, különböző csatornák és érintkezési pontok felhasználásával. Ezen eszközök közé tartoznak többek közt az alábbiak:
Public Relations (PR):
A vállalat és a nyilvánosság közötti kapcsolat kezelése különböző technikák, például médiakapcsolatok, sajtóközlemények, rendezvények, szponzorációk, vagy akár válságkommunikáció révén.
Online és offline hirdetés
Hagyományos hirdetési csatornák, mint a nyomtatott, televíziós, rádiós és kültéri reklámok, valamint a digitális hirdetések, mint a display hirdetések, a közösségimédia-hirdetések és a keresőmarketing (SEM).
Digitális marketing
A vállalat célcsoportjának elérése és elkötelezettségük növelése olyan digitális eszközök felhasználásával, mint a vállalat weboldalai, a közösségimédia-platformok, email marketing, tartalomgyártás, illetve a keresőmotor-optimalizálás (SEO) eszközeinek finomhangolása.
Márkaépítés, értékesítés támogatás
Egységes márkaidentitás kialakítása és fenntartása, beleértve a logókat, szlogeneket, márkaüzeneteket és márkairányelveket, illetve rövid távú akciók a vásárlás, vagy a márka iránti elkötelezettség ösztönzésére, mint például a kedvezmények, kuponok, versenyek, hűségprogramok és promóciós események.
Content marketing, avagy tartalomgyártás
Olyan értékes, releváns tartalmak létrehozását és terjesztését jelenti, amelyek egy meghatározott célközönség bevonzására és megtartására irányulnak. Legtöbbször a közösségi médián keresztül közölt kreatív posztok, blogbejegyzések, cikkek, fotók, videók, infografikák.
Közösségimédia-marketing
A közönséggel való kapcsolattartás a közösségi média platformokon a márkaismertség növelése, a közösség ápolása és az elköteleződés ösztönzése érdekében organikus tartalmak, influenszer partnerségek és fizetett hirdetések révén.
Médiatervezés és vásárlás
A média különböző csatornáinak stratégiai szempontok alapján történő kiválasztása és a reklámok megjelenítési stratégiájának kialakítása a célcsoport elérésének és a megjelenés gyakoriságának optimalizálása mentén.
Belső kommunikáció
A szervezeten belüli kommunikáció eredményességének biztosítása a következetesség és hitelesség eszközeivel, beleértve a munkavállalói kommunikációt, a képzést, csapatépítést és a belső márkaépítési kezdeményezéseket.