A mikromenedzselés valódi ára

2024. 02. 16.
Először is tisztázzuk, mit értünk mikromenedzsment alatt. Bizonyára mindenki számára ismerős a jelenség, amikor egy felettese nem tudja kiengedni a kezéből az irányítást, a munkát és a felelősséget. De hogy válik valaki ilyenné? A válasz egyszerű: az emberek nem “születnek” vezetői pozíciókra, csak megtanulnak bánni a felelősséggel. A mikromenedzsment annak a tünete lehet, hogy valaki nem kapott elég felkészítést új pozíciójához.

Miért baj, ha valaki mikromenedzsel?

Bár rövid távon produktívnak tűnhet, ha egy felsővezető nem adja ki a felelősséget a kezéből, mindent átfut és a legapróbb döntéseken is rajta tartja a kezét, de hosszútávon ezért hatalmas árat kell fizetnie egy vállalatnak.

Ha az emberi oldalt vesszük, képzeljük csak el: az alkalmazott egy elfojtott, kreativitásától és a fejlődési lehetőségétől megfosztott légkörben dolgozik, ahol azt érzi, hogy a felettese nem szavaz bizalmat neki, hiszen nem engedi át a döntés lehetőségét attól tartva, hogy hibát vét. De mindenkinek ki kell járnia saját fejlődésének útját, magának kitapasztalni a nehézségeket, és végül egy saját vezetési stílust kialakítani. Nem meglepő, ha ennek teljes hiányában a munkavállalók elvesztik önbizalmukat, csökken a morál és a teljesítmény, végül pedig más lehetőségek után néznek. A folytonos ellenőrzésben a menedzsment is felőrlődik, a munka és magánélet egyensúlya felborul, így nemcsak mentális egészségünkkel áldozunk a mikromenedzsment oltárán, de a munkavállalók pótlására, a termelékenység korrigálására szánt költségek mellett a legapróbb módosítások által duzzasztott munkadíjakkal is számolnunk kell.

Hogyan segíthetünk mi?

Bár a projekt során hatékonynak tűnhet egy mikromenedzselt munkafolyamat – a végtelenségig tökéletesítgetett és alakított koncepció – ám sokszor csak annak lezárásakor ébred rá a vezetőség, mennyibe is került a megvalósítás. Képzeljünk el egy grandiózus összeget és mellette a ledolgozott munkaórák tömegét, a projekt pedig – egy egyszerű szórólap volt. Nem is meglepő, hogy ez nem csak a büdzsén hagy nyomot, de a megannyi módosítást eszközlő kivitelezőkön is.

Egy employer branding ügynökség bevonásával segíthetünk, hogy a vállalatunk komplex stratégiával kezelje a munkavállalókat: egy szervezetfejlesztés és egy belső kommunikációs felmérés során feltárjuk a problémákat, majd jöhetnek a gyakorlati megoldások is. Rendszeres vezetői képzésekkel, a belső kommunikációs folyamatok javításával, a projektek workflow-jának optimalizálásával és a felelősségi körök tisztázásával hatékony és gazdaságos működést idézünk elő.

Érdekelhetnek még...

Döntőbe jutottunk a SABRE Awardson a Tesco számára készített employer branding kampányunkkal

2024. 03. 08.
A Follow The Yellow Communications és a FERLING együttműködésében megvalósult kampányunk, amit a Tesco számára készítettünk Employer Branding kategóriában a...

Állandóan toboroznia kell? Okok és megoldások – (Piac&Profit)

2024. 03. 05.
A modern vállalatok számára a munkaerő megtalálása és megtartása nem egyszerű feladat. Azok a cégek, amelyek az „employer branding" útjára...

Élet a small talkon túl: mennyire ismered az alkalmazottaid valódi igényeit?

2024. 03. 01.
Mit értünk motiváció alatt? A motiváció megfogalmazásának első szabálya, hogy nincs rá szabály. Lehet anyagi juttatás, mint egy emelés, egy teljesítményalapú...