A mikromenedzselés valódi ára

2024. 02. 16.
Először is tisztázzuk, mit értünk mikromenedzsment alatt. Bizonyára mindenki számára ismerős a jelenség, amikor egy felettese nem tudja kiengedni a kezéből az irányítást, a munkát és a felelősséget. De hogy válik valaki ilyenné? A válasz egyszerű: az emberek nem “születnek” vezetői pozíciókra, csak megtanulnak bánni a felelősséggel. A mikromenedzsment annak a tünete lehet, hogy valaki nem kapott elég felkészítést új pozíciójához.

Miért baj, ha valaki mikromenedzsel?

Bár rövid távon produktívnak tűnhet, ha egy felsővezető nem adja ki a felelősséget a kezéből, mindent átfut és a legapróbb döntéseken is rajta tartja a kezét, de hosszútávon ezért hatalmas árat kell fizetnie egy vállalatnak.

Ha az emberi oldalt vesszük, képzeljük csak el: az alkalmazott egy elfojtott, kreativitásától és a fejlődési lehetőségétől megfosztott légkörben dolgozik, ahol azt érzi, hogy a felettese nem szavaz bizalmat neki, hiszen nem engedi át a döntés lehetőségét attól tartva, hogy hibát vét. De mindenkinek ki kell járnia saját fejlődésének útját, magának kitapasztalni a nehézségeket, és végül egy saját vezetési stílust kialakítani. Nem meglepő, ha ennek teljes hiányában a munkavállalók elvesztik önbizalmukat, csökken a morál és a teljesítmény, végül pedig más lehetőségek után néznek. A folytonos ellenőrzésben a menedzsment is felőrlődik, a munka és magánélet egyensúlya felborul, így nemcsak mentális egészségünkkel áldozunk a mikromenedzsment oltárán, de a munkavállalók pótlására, a termelékenység korrigálására szánt költségek mellett a legapróbb módosítások által duzzasztott munkadíjakkal is számolnunk kell.

Hogyan segíthetünk mi?

Bár a projekt során hatékonynak tűnhet egy mikromenedzselt munkafolyamat – a végtelenségig tökéletesítgetett és alakított koncepció – ám sokszor csak annak lezárásakor ébred rá a vezetőség, mennyibe is került a megvalósítás. Képzeljünk el egy grandiózus összeget és mellette a ledolgozott munkaórák tömegét, a projekt pedig – egy egyszerű szórólap volt. Nem is meglepő, hogy ez nem csak a büdzsén hagy nyomot, de a megannyi módosítást eszközlő kivitelezőkön is.

Egy employer branding ügynökség bevonásával segíthetünk, hogy a vállalatunk komplex stratégiával kezelje a munkavállalókat: egy szervezetfejlesztés és egy belső kommunikációs felmérés során feltárjuk a problémákat, majd jöhetnek a gyakorlati megoldások is. Rendszeres vezetői képzésekkel, a belső kommunikációs folyamatok javításával, a projektek workflow-jának optimalizálásával és a felelősségi körök tisztázásával hatékony és gazdaságos működést idézünk elő.

Érdekelhetnek még...

Milyennek látja cégünket a munkavállaló?

2024. 07. 10.
Minden vállalatnak érdeke, hogy vonzó munkáltatói márkát építsen, és könnyebben érje el a potenciális munkavállalókat. Ezzel nem csak rengeteg toborzási...

Hogyan ne sérüljön munkáltatói márkád elbocsátásokkor

2024. 07. 02.
Sokat árthat a vállalat jó hírének, ha az elbocsátott munkavállalók az online térben adnak hangot a csalódottságból vagy felháborodottságból fakadó...

Újabb nemzetközi verseny shortlistjén a Follow The Yellow Communications és a FERLING

2024. 06. 27.
Ismét a legjobbak közé került a nemzetközi mezőnyben a Follow The Yellow Communications és a FERLING közös, a Tescónak készített...