Hogyan építkezhet egymásból a HR és a PR?

Az ellentmondásos vállalati kommunikáció összezavarja az álláskeresőket és bizonytalanságot szül. Max tanácsadója, Chill elmagyarázza a cégvezetőnek az összehangolt vállalati kommunikáció szükségességét, illetve azt is, hogy az integrált kommunikáció és az adatvezérelt employer branding hogyan védheti meg a RexMax Ltd. hírnevét. Ne hagyd, hogy a kíváncsiságod kihaljon! Kövess minket, és fejlődjünk együtt!

"Yellow Fellows" comic book caption.

Először is tisztázzuk, mit jelent a HR!

A szakma az utóbbi években kinőtte magát az állásinterjúk lebonyolításából és a toborzásból, hiszen a dolgozókat nemcsak megszerezni, de megtartani is tudni kell: épp ezért a HR osztályon dolgozók az employer brandinggel, azaz a munkáltatói márkaépítéssel, a beosztottak komfortérzetével és céghez való kötődésével is foglalkoznak.

Képregény: az ellentmondásos vállalati kommunikáció összezavarja az álláskeresőket és bizonytalanságot szül. Max tanácsadója, Chill elmagyarázza a cégvezetőnek az összehangolt vállalati kommunikáció szükségességét, illetve azt is, hogy az integrált kommunikáció és az adatvezérelt employer branding hogyan védheti meg a RexMax Ltd. hírnevét.
Az ellentmondásos vállalati kommunikáció összezavarja az álláskeresőket és bizonytalanságot szül. Max tanácsadója, Chill elmagyarázza a cégvezetőnek az összehangolt vállalati kommunikáció szükségességét, illetve azt is, hogy az integrált kommunikáció és az adatvezérelt employer branding hogyan védheti meg a RexMax Ltd. hírnevét.

És mi pontosan a PR?

A PR röviden a tudatos, összehangolt kommunikációt és a megfelelő üzenetek csatornázását jelenti, azaz minden olyan módszert magában foglal, amivel egy adott cég a közönségével kapcsolatba lép.

Teamwork makes the dream work

Ahogy minden klisében, úgy ebben is ott lapul az igazság – egy jól összeválogatott, elkötelezett és tehetséges csapat elengedhetetlen az üzleti növekedéshez. A fenti magyarázatok után pedig talán nem is kérdés, hogy a PR által használt technikák hogyan „adhatják el” az adott céget a fiatal tehetségeknek. Egy erős PR-stratégia hozzájárul, hogy pozitív imázst alakítsunk ki a szervezetünkről: azáltal, hogy erős kézzel fogjuk a kommunikálni kívánt üzeneteket, a megfelelő csatornákon pedig célzottan szólunk a közönségünkhöz konzisztens, tiszta és egységes képet sugárzunk, ezáltal a megfelelő alkalmazottakat tudjuk bevonzani, majd megtartani.

Hogy segítünk mi?

Természetesen ezek a stratégiák a vállalatok nagyságától függően eltérhetnek: tapasztalatunk szerint minél kiterjedtebb egy szervezet, annál nagyobb kihívást jelent a csatornák összehangolása, hiszen sokszor több részleg kommunikációját is egy tető alá kell hozni – egy globális vállalatnál például a központok földrajzi távolsága is nehezíti a tervezés és egyeztetés folyamatait. Számunkra fontos, hogy ügyfeleink kommunikációját ne tovább szabdaljuk, hanem segítsünk nekik azt összefogni, átlátni a különböző felületeket és üzenetrendszereket, így akár országokon átívelve is egységes kommunikációt tarthatunk fent.